• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Megakramiz

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
15 December 2019
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Nån som har fått betala retroaktivt på ett nytt beslut när man ansökt att betala mer ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
En liten tanke, är det "lättare" att få skuldsanering när man har barn? Håller på att skriva in alla mina skulder nu och redan uppe på 890 tusen : ( suck!
 
  • Gilla
Reaktioner: Mea

Källa

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 Februari 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
En liten tanke, är det "lättare" att få skuldsanering när man har barn? Håller på att skriva in alla mina skulder nu och redan uppe på 890 tusen : ( suck!
Tror inte att det är enklare att få skuldsanering bara för att man har barn, de tittar ju först och främst på din förmåga att kunna betala tillbaka.

Usch, ångesten när man sitter och fyller i alla skulder. Heja dig, håller tummarna för att det kommer att gå vägen!
 

anni

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
9 April 2012
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
I måndag den 24/5 beslutades det om att jag skulle få inledande skuldsanering och att fr o m det datumet skulle min löneutmätning upphöra. Utmätning på min lön skedde den 27/5 men jag har läst i denna tråd att dessa pengar kan återbetalas av KF. Är det någon som vet om det verkligen stämmer?
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
I måndag den 24/5 beslutades det om att jag skulle få inledande skuldsanering och att fr o m det datumet skulle min löneutmätning upphöra. Utmätning på min lön skedde den 27/5 men jag har läst i denna tråd att dessa pengar kan återbetalas av KF. Är det någon som vet om det verkligen stämmer?
Vilket datum ringde handläggaren till dig?
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Tror inte att det är enklare att få skuldsanering bara för att man har barn, de tittar ju först och främst på din förmåga att kunna betala tillbaka.

Usch, ångesten när man sitter och fyller i alla skulder. Heja dig, håller tummarna för att det kommer att gå vägen!
Ja, fy tusan trodde inte att det var såhär mycket! Har 190 tusen hos min mamma med men det kan man ju inte ta med.
Kommer nog upp i över 900 i allafall men är ju så himla svårt hur de handlägger det. Kommer inte klara att betala allt och vill verkligen inte låta det gå heller
 

Källa

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 Februari 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
Ja, fy tusan trodde inte att det var såhär mycket! Har 190 tusen hos min mamma med men det kan man ju inte ta med.
Kommer nog upp i över 900 i allafall men är ju så himla svårt hur de handlägger det. Kommer inte klara att betala allt och vill verkligen inte låta det gå heller
Jo. Du ska ta med det som ligger hos din mamma med. Du ska skicka in alla dina skulder. Mina skulder låg på 920 tusen och jag trodde att de låg på 750. Snacka om att jag hade noll koll!
 

anni

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
9 April 2012
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Jag förstår inte beräkningen av arbetsresor i förbehållsberäkningen. Åker 16,6 mil om dagen. Under min löneutmätning har jag fått ersättning för resor med ca 6700 kr. Vid inledande får jag ersättning med 4158 kr. I samtal med handläggaren på KF uppgav hon något om skatt och jämkning av kostnaden när det gör beräkningen. Förstår absolut ingenting. Någon klok person som kan göra detta begripligt för mig?
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Idag kom äntligen telefonsamtalet från handläggaren som tog emot min ansökan om skuldsanering.
Var på jobbet så missade samtalet, fick både sms, röstbrevlåda samt mail att hon försökt kontakta mig. Så ringde upp direkt när jag såg det..

Som vanligt så får man tunghäfta och rasslig röst när man ska försöka förklara och man ska ju alltid överförklara allting när man ska berätta. Så kändes lite sådär efter man lagt på. :) När man tänker tillbaka på samtalet så känns det nästan som att hon måste trott att hon pratat med en idiot vissa stunder.. Haha!
Men aja, nu är det bara hålla tummar och tår att det går vägen.. jobbig väntan. :folded:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp